Header img

Helsingin ja Hangon reissu

13/08/2014

Reissupostaus! Minähän tein tosiaan tällaisen 5 päivän reissun Helsinkiin ja Hankoon viime viikolla. Reissuun kuului hyvää ruokaa, ystäviä, shoppailua ja myös blogijuttuja. Reissu ei vaan meinannut ihan lähteä käyntiin, sillä minulla oli keskiviikoksi varattu junalippu klo 6.17 lähtevään junaan. Illalla meni vähän turhan myöhä vielä viimeisiä tavaroita pakatessa ja nukkumaan pääsin puolenyön aikoihin. Herätyskellon olin laittanut puhelimeeni soimaan klo 4.30.

Aamulla heräilin ilman kellon sointia ja katsoin puhelinta, että paljonkohan se kello on… Puhelin näytti järkyttävää lukemaa 6.27. Silmät sikkurassa tiirasin vielä että näinkö varmasti oikein ja kyllä, juna oli lähtenyt asemalta 10 minuuttia sitten ja minä makasin vielä sängyssä. SHIT SHIT SHIT! Muutamien kirosanojen saattelemana nousin sängystä ja avasin koneen. Ei auttanut kuin ostaa uusi lippu. Minulla ei ollut mitään muistikuvaa, että puhelimen kello olisi edes soinut, mutta veikkaan olleeni vain niin väsynyt, että muina miehinä olin sen sammuttanut. Onneksi ystäväni, jota olin sopinut näkeväni heti Helsinkiin saapuessa, pystyi siirtämään treffejämme seuraavalle päivälle, joten vaikka menetinkin muutaman tunnin Helsingissä olemista, niin mitään muuta en menettänyt.

Annie, joka myös majoitti minut Helsingissä, tulikin sitten junalle vastaan ja lähdettiin siitä sitten heti syömään. Syönnin jälkeen viskattiin tavarat Annien luokse ja lähdettiin LivBoxin järjestämään leffailtaan, Tennispalatsille. Heti alkuun meille tarjottiin lasit kuohuvaa ja pientä naposteltavaa.

LivBoxin tiimi kertoili meille vähän mitä kaikkea kivaa LivBoxilla on tiedossa ja voin kertoa, että aika kivoja juttuja on loppuvuodeksi suunniteltu! Lisäksi tilaisuudessa esiteltiin Vita Liberatan sekä Mia Höydön tuotteita. Nolona jouduin myöntämään, etten ollut kuullut kummastakaan. Osittain se johtunee mun kesätauosta, mutta ainakin nyt kiinnostuin kovin näistä tuotteista. Jokainen sai myös mukaansa kyseisiä tuotteita ja odotan innolla että pääsen näitä kunnolla testaamaan.

Goodiebagit ja Annien uudet ihanat kengät.

Tilaisuus oli ylimmässä kerroksessa ja jossain vaiheessa äkkäsin oven, josta pääsisi ulos. Kysyinkin saisiko siellä käydä, koska ajattelin että sieltä saa varmasti kivoja kuvia Helsingistä. Yllätykseksi ovi ei vienytkään parvekkeelle vaan Tennispalatsin katolle! Mutta kyllä sieltäkin sai aika kivoja kuvia, vaikka vähän pelottikin.

Tilaisuus jatkui muiden kanssa Kesäkaverit leffalla aitiossa ja olisin niin mielelläni jäänyt sitä katsomaan, mutta olin jo varannut itselleni liput serkkuni teatteriesitykseen, joten suuntasin sitten Tennispalatsilta suoraan sinne.

Illalla menin Annien luokse yöksi ja pääsinkin vähän tutkimaan Annien meikkikokoelmaa taas. Mun meikkikasa vaikuttaa kovin suppealta verrattuna tähän Annien megaisoon kokoelmaan!

Murto-osa Annien meikeistä

Seuraavana päivänä ohjelmassa oli shoppailua sekä ruokailua ystävien kanssa. Kävin Sushilla Koto nimisessä ravintolassa, joka on ystäväni lemppari japanilainen. Sieltä suuntasin ostoksille Annien kanssa ja vielä iltapäivästä pyörähdin Espoossa tapaamassa muita ystäviä. Espoosta tullessa suuntasin vielä Teerenpeli ravintolaan moikkaamaan muutamia muita bloggaajia. Itse tosin pitäydyin vain kokiksessa.

Sushia, nam!

Jääkylmä kokis, on hellepäivän paras juoma, veden lisäksi.

Ostoksia tuli tehtyä ihan urakalla ja kassien kanssa junaan kävellessä tuli väkisinkin mieleen sen bueno mainos missä nainen kävelee hirmuisten ostosten kanssa: ”You got a bonus this morning and it’s already gone!”. Mullehan oli siis tullut tuona aamuna palkka tilille. Esittelen ostokset sitten videolla erikseen!

Perjantai aamuna Annie meikkasi minut ja siitä sitten lähdettiin taas keskustaan. Minä menin serkkuni kanssa syömään ja siitä sitten junaan kohti Hankoa. Koko reissun idea oli tuo Hankoon lähtö, mutta ajattelin samalla reissulla olla nuo pari yötä Helsingissäkin, niin ei tarvitse erikseen taas sinne asti lähteä. Hangossa olin siis menossa meikkikoulusta tutun Jeffin luokse. Ja Hanko on kyllä hieno paikka! Heti junasta astuessa tuntui, kuin olisi astunut välimerelle. Oli hurjan lämmin ja meri tuoksui! Ihan kuin ulkomailla!

Hangon satama

Rantakatu, jonka varrella ravintoloita.

Mentiin sitten tuon rantakadun varressa sijaitsevaan Makaronitehdas nimiseen ravintolaan syömään. He tekevät pastan ravintolassa itse ja se oli ihan mielettömän hyvää. Harmittaa kun pasta on aina niin täyttävää. Sitä voisi syödä vaikka miten paljon, ellei maha tulisi niin nopeasti täyteen.

Makaronitehtaan pasta carbonara.

Seuraavana päivänä Jeffi joutui tekemään muutamia meikkejä ja Jeffin ystävä Maria lähti näyttämään minulle Hangon vesitornin.

Vesitorniin pääsi ylös ja sieltä saikin kivoja kuvia Hangosta.

Myös puhelimean panoraama kuvaus pääsi testaukseen ja kieltämättä tuo on aika hyvä laite!

Hanko. Klikkaa kuva isommaksi.

Oli siellä joku turistikin!

Käytiin sitten syömässä Neljän tuulen tuvassa, joka on Mannerheimin rakennuttama ravintola. Siellä otin katkarapusalaatin ja voi että oli upea annos. Ja luonnollisestikin, todella hyvää!

Iltapäivästä käytiin sitten myös rannalla ja meressä uimassa. Jeffi asuikin ihan rannan lähellä, mutta sanoi silti, että oli nyt vasta ensimmäistä kertaa rannalla sinä kesänä! En voi käsittää!

Uinnin jälkeen ruvettiinkin sitten valmistautumaan illan viettoon. Käytiin taas Makaronitehtaalla. Syötiin antipastot ja jälkiruoaksi jäätelöä, kun kummallakaan ei ollut sen isompi nälkä.

Illanviettoon lähdössä

Päätettiin ettei olla myöhä, sillä sunnuntaille oli vielä sovittu venereissu saareen. Sunnuntaina aamupäivästä suunnattiinkin sitten veneellä kohti Morgonland nimistä saarta. En ole koskaan aikaisemmin käynyt tuollaisella saarella, joten kokemus oli hieno! Maisemat oli kiva ja käytiin vielä uimassakin saaressa. Nyt on sitten tullut meressäkin uitua tänä kesänä!

Morgonland

Saaressa oli hienon näköistä! Saaresta tultua jouduinkin kiitämään sitten junaan kohti Tikkurilaa, jossa yövyin yhden yön siskoni luona. Maanantaina suuntasin aamujunalla takaisin Joensuuhun. Kaikin puolin tämä reissu oli todella rentouttava. Vaikka tekemistä olikin paljon, niin missään vaiheessa ei ollut kiirettä tai paniikkia. Sain tavata ihania ystäviä ja viettää laatuaikaa. Juuri näin loma kuuluukin viettää. Huomenna olisikin karu paluu töihin ja parin viikon päästä alkaa koulukin. Sieltä se syksy vielä tulee, vaan ainakin mulla on nyt paljon ihania muistoja kesästä!